Photobucket - Video and Image Hosting
We undertake to perform the Wayang Kulit (Puppet Shadow Play) & Seni Silat (Malay Martial Art) at any function & anywhere with prior arrangement. Language of performance: Malay or English. For enquires please contact: Task Global Sdn. Bhd (Miss Ili Hana 012 2222 676)
Free Web Layouts

Wednesday, August 30, 2006

Memimpin Melalui Teladan

Saya percaya dan yakin dengan prinsip pimpinan melalui teladan. Kalau seseorang pemimpin ingin supaya anak buahnya mencapai sesuatu kejayaan maka dia sendiri hendaklah terlebih dahulu mencapainya. Selama berkhidmat di Universiti Malaya, saya berusaha untuk menghidupkan prinsip ini. Contohnya adalah seperti di bawah ini :
Pada 18 Julai hingga 20 Julai 2006 baru-baru ini, Universiti Malaya telah mengadakan satu pameran dan pertandingan bertemakan “Inovasi, Rekacipta dan Penyelidikan” di kampus Universiti Malaya Kuala Lumpur. Kumpulan saya yang terdiri daripada Prof. Kim, Prof. Sri Nurestri, Puan Chia telah memenangi pingat perak di pertandingan itu kerana telah mencipta minuman teh daripada akar sireh yang mempunyai potensi untuk melawan hipertensi.
Gambar Pemenang pingat perak di pertandingan
“Inovasi, Rekacipta dan Penyelidikan 2006”
dari kiri Sri Nurestri, Hashim Yaacob, Kim dan VC U.M Datuk Rafiah Salim

Kumpulan saya juga telah memenangi pingat perak di pertandingan ini di atas penyelidikan kami yang membabitkan Diospyrosa lotus bercampur madu lebah dalam penyembuhan luka. Kumpulan ini tediri daripada Dr. Koshy Philip dan Dr. Mahmood.
Gambar Pemenang pingat perak di pertandingan
“Inovasi, Rekacipta dan Penyelidikan 2006”
dari kiri Hashim Yaacob, Koshy Philip dan VC U.M Datuk Rafiah Salim

Kami merasa bangga dapat menerima pingat-pingat ini dari Naib Canselor Universiti Malaya Datuk Rafiah Salim.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home